THOMSIT werd in 1946 als productmerk van de Thompson-Werke GmbH in Düsseldorf opgericht en maakt sinds 2017 als hoofdmerk voor vloertechniek deel uit van PCI Augsburg GmbH, de toonaangevende fabrikant van bouwchemische producten in Duitsland, met meer dan 1200 medewerkers en een omzet van aanzienlijk meer dan 300 miljoen euro. Sinds zijn oprichting heeft THOMSIT, dat in 2021 zijn 75-jarig bestaan viert, met talrijke innovatieve producten gezorgd voor een revolutie op de markt voor vloerbedekkings- en parket-legmaterialen.
Holger Sommer, Director Business Unit Floor Laying Systems, is verheugd over de nieuwe onderscheiding. “THOMSIT is in heel Duitsland het toonaangevende merk in vloertechniek. Sinds de herpositionering in 2019 hebben we het merkprofiel nog duidelijker aangescherpt en fors geïnvesteerd in de digitale aanwezigheid en dienstverlening", aldus Sommer. "Maar wat vooral telt is het vertrouwen van onze klanten in het merk, waar we elke dag opnieuw aan werken.“
De prijs "Duitse normen - Merken van de Eeuw" is een van de oudste in Duitsland. Om de drie jaar publiceert de gerenommeerde uitgevergroep “Die Zeit” de bekroonde merken en definieert de who-is-who van de Duitse economie. De jury bestaat uit leidinggevenden uit het bedrijfsleven, de media en de creatieve industrie, en uit medewerkers van de uitgeversgroep. Bekroond worden traditionele bedrijven met een hoge graad van erkenning, en merken met duidelijke onderscheidende kenmerken, die in het collectieve bewustzijn staan voor een hele productcategorie.
Het evaluatieproces, dat in de loop van de nieuwe editie opener en transparanter is geworden, is nu voltooid; de uitgever heeft de resultaten aan de merkeigenaren meegedeeld. De officiële uitreiking van de merkenprijs vindt plaats ter gelegenheid van de première van het boek eind 2021 in Frankfurt am Main, aan de vooravond van het Duitse Economische Forum.